نسبت قهوه به آب و بررسی میزان مناسب و راهنمای لازم برای آن! (بخش دوم)

برای پاسخگویی به این سوال که مهمتری موضوع در تهیه یک قهوه چیست؟ نسبت قهوه به آب دارای اهمیت چشم گیری می باشد.

ما می توانیم در مورد این نسبت که به طور صحیح باشد، کل روز صحبت کنیم و درک این امر و چگونگی استفاده از آن ساده است، همچنین می توان در مورد دما، آسیاب قهوه، مقدار آب و غیره صحبت کرد ولی بیشتر متخصصان قهوه فکر می کنند مهمترین چیز در این مورد آب است!

98 درصد قهوه شما را آب تشکیل می دهد، آب مورد استفاده در تهیه قهوه و دستگاه های قهوه باید بی مزه، بی بو و بی رنگ باشد، عامل اصلی مؤثر بر کیفیت آب سختی آب pH و وجود کلر است.
اما این موضوع بیشتر مربوط به شیمی است، برای ساده کردن این موضوع کافیست فقط از آب آشامیدنی شرکتی، به جای آب شیر استفاده کنید و تفاوت های ایجاد شده در فنجان قهوه شما همه چیز را مشخص می کند.

روش های زیادی برای تهیه یک فنجان قهوه خوب وجود دارد، اما سلیقه شما تصمیم می گیرد که کدام روش بهتر است و ترجیح می دهید و به همین خاطر نسبت قهوه به آب مناسب برای شما متفاوت است.

نسبت قهوه به آب ایده آل برای موکاپات

موکاپ

اگر بخواهیم به طور ساده تعریفی از قهوه موکا بگوییم باید بگوییم قهوه ایست که به وسیله یک چند وجهی آلومینیومی که به طور گسترده در خانه ایتالیایی ها موجود است، تهیه می شود.

گلدان موکا از فشار ایجاد شده در اثر بخار در دیگ (محفظه میانی) استفاده می کند تا آب جوش را از بین لایه قهوه و قسمت فوقانی بالا ببرد.

معمولاً از  قهوه موکا به عنوان جایگزین اسپرسو استفاده می شود بنابراین نسبت آن نیز کوچکتر است و نسبت قهوه به آب در آن 1 به 7 و 1 به 9 می باشد، بخاطر نیاز به طعم و مزه قوی در قهوه!

نسبت قهوه به آب ایده آل برای روش های دم سرد

نسبت قهوه به آب

در سیستم تهیه قهوه دم سرد می توان قهوه را بدون برق یا منبع گرما تهیه کرد، از ترکیبی دو عنصر اساسی در این کار استفاده می شود: آب سرد و زمان.
این روش تهیه قهوه بسیار ساده است و یکی از فواید اصلی آن یا مهمترین آن این است که می توان از این نوع نوشیدنی در بسیاری از دستور العمل های تهیه کوکتل از آن استفاده کرد.
برای به دست آوردن یک قهوه بسیار متعادل می توانید از نسبت قهوه به آب 1به 17 (30 گرم آب در هر اونس قهوه کامل و 510 میلی لیتر آب در 17.2 اونس قهوه) استفاده کنید و بگذارید به مدت 12 ساعت دم بکشد.

کافی است قهوه را با آب سرد در یک ظرف مخلوط کنید و بگذارید تا در دمای اتاق آماده شود، اگر آن را در یخچال گذاشته اید بین  2 الی 4 ساعت دیگر به زمان دم کردن اضافه کنید زیرا با این کار شما دم شدن قهوه کندتر می شود.

خرید قهوه اسپرسو 

 نسبت آب و قهوه ایده آل برای اسپرسو چیست؟

اسپرسو

محاسبه این نسبت و یک ایجاد یک حالت ایده آل هنگامی که صحبت از اسپرسو می شود کمی پیچیده است اما وقتی به دنبال اسپرسو عالی هستید، پایه ای برای شروع کار وجود دارد.

رایج ترین نسبت اسپرسو به آب 1 به 2 است، این بدان معناست که 20 گرم قهوه در 40 گرم آب برای دم کرده به مدت 25 الی 30 ثانیه طول می کشد.

که البته متغیرهای زیادی در این فرآیند وجود دارد که آن را می تواند دچار تغییرات کند مثل: نسبت قهوه و آب، آسیاب قهوه، دمای آب، فشار پمپ، تمپینگ ،توزیع و زمان استخراج و…
یک رویکرد آزادانه برای ساختن آن بهترین راه برای دستیابی به یک نتیجه خوب است، تمرین باعث بهتر شدن شما در این کار می شود! 🙂

منبع: www.coffeeandteacorner.com

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture