نوشیدن چای هر روز چه تاثیری بر روی بدن ما خواهد داشت؟

تقریبا می توان گفت همه مردم در این موضوع اتفاق نظر دارند که چای و نوشیدن چای یکی از محبوبترین لذت ها و نوشیدنی های جهان به شمار می رود.

به همین خاطر است که نوشیدن چای در هر زمان روز، قبل از خواب، صبح بعد از بیدار شدن، ظهر بعد از غذا، عصر بعد از کار و هر زمان دیگری بسیار لذت بخش است.

اما پاسخ به این سوالات که آیا نوشیدن چای در هر موقع از روز کار صحیحی به شمار می رود؟ یا اینکه اگر هر روز و پشت سرهم آن را بنوشیم چه تاثیری بر بدن ما خواهد گذاشت؟ می تواند کمک زیادی به سلامت و لذت زندگی روزمره ما کند.

قبل از هرچیزی بهتر است به نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده یک نگاه مختصر کنیم که نشان می دهد از لحاظ میزان طول عمر و کشورهایی که مردمانش بیشترین طول عمر را دارند، نوشیدن چای در آنها بسیار رایج می باشد.

خرید چای ماسالا

نوشیدن چای با نوشیدن قهوه چه تفاوتی دارد؟

قهوه

خوب این موضوع بسته به نوع چایی که می نوشید، ممکن است تفاوت زیادی بین نوشیدن چای و نوشیدن قهوه نباشد.

اگر چایی می نوشید که از نظر کافئین مقدار بالایی دارد، مثل چای سیاه یا ارل گری، بدن شما ممکن است اثرات مشابهی با نوشیدن یک فنجان قهوه را تجربه کند.

با این حال تحقیقات نشان می دهد که به طور کلی “حتی چای هایی که بیشترین مقدار کافئین را دارند، مثل چای سیاه، باز هم کافئین کمتری نسبت به یک فنجان قهوه معمولی دارند.”

در ادامه به بررسی نوشیدن چای روزانه به طور مرتب و تاثیراتی که می تواند بر بدن ما داشته باشد می پردازیم.

1. مواد مغذی گیاهی بیشتری دریافت خواهید کرد.

مواد مغذی

چای مملو از مواد مغذی است که در بسیاری از نوشیدنی های دیگر به خصوص قهوه دریافت نمی کنید، چای ها حاوی انواع مواد شیمیایی و گیاهی هستند، زیرا از انواع مختلف گیاهان تهیه می شوند.

طبق تحقیقات که انجام شده است نشان می دهد که چای ها شامل عناصر غذایی هستند که فعالیت بیولوژیکی خاصی ایجاد می کنند و به روش های مختلف باعث سلامت انسان می شوند و آن را افزایش می دهند.

برخی از راه هایی که عناصر غذایی گیاهی موجود در چای ها می توانند برای سلامتی ما مفید باشند از طریق آنتی اکسیدان ها، مبارزه با آلرژی های خاص، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و کاهش روند پیری می باشد.

2. شما می توانید متابولیسم خود را تنظیم کنید.

متابولیسم

در صورت عدم تعادل به دلایل مختلف، حتی چای های خاصی وجود دارد که به شما در تنظیم متابولیسم کمک می کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات در علوم پزشکی آمریکا  نشان داد که چای سبز به طور خاص تأثیر مثبتی در تنظیم متابولیسم دارد، همچنین با کنترل سطح گلوکز و مدیریت وزن ارتباط مستقیم دارد، مطالعات نشان داد که این مورد در مورد بیماران دیابتی نیز صادق است.

محققان توصیه می کنند اگر می خواهید چای بنوشید تا متابولیسم خود را بالا نگه دارید، سعی کنید چای سیاه، سبز یا اولانگ بنوشید.

3. با نوشیدن چای روزانه می توانید التهاب را پایین بیاورید.

التهاب

محققان بر این باورند که نوشیدن چای به طور منظم و روزانه دارای خواص ضد التهابی بالاییست،  طبق یک مطالعه از مجله بین المللی علوم مولکولی، تحقیقات زیادی انجام شده است که می تواند مزایای ضد التهابی مثبت نوشیدن چای به طور منظم را ثابت کند.

خواص موجود در چای سبز و سیاه می تواند تأثیر زیادی در کاهش التهاب در گلبول های قرمز خون داشته باشد.

آزمایشات نشان داده افراد مبتلا به بیماری لوپوس که به مدت 12 هفته روزانه چای سبز مصرف می کنند، التهاب بسیار کمتری در بدن خود گزارش می دهند، به همین خاطر تعجبی ندارد که چای در لیست بهترین خوراکی های ضد التهاب قرار می گیرد!

خرید چای امیننت

4. کمک به استفاده بیشتر از سرویس بهداشتی!

نوشیدن چای

شاید در ابتدا برای شما خنده دار باشد که نوشیدن روزانه چای باعث می شود بیشتر سرویس بهداشتی برویم چه مزیتی دارد! 🙂

اما باید بگوییم باعث می شود دفعات بیشتری ادرار کنید، چای قاصدک، چای سبز و چای ترش همه دارای خاصیت ادرار آور هستند، که باعث می شوند بدن ما از نمک و آب به شکل ادرار خلاص شود.

چای با خاصیت ادرار آور اغلب برای افرادی که مشکلات کلیوی، دیابت یا برخی مشکلات قلبی دارند بسیار توصیه می شود.

منبع: www.eatthis.com

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture