طعم بد چای بررسی دلایل آن و 7 راهکار حل این مشکل! (بخش اول)

شاید برای شما زیاد اتفاق افتاده باشد که چای شما آن طعم دلخواه شما را در هنگام دم کردند نداشته باشد، طعم بد چای و اینکه چرا این اتفاق می افتد دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می کنیم آنها را برای شما بازگو کنیم.

بعضی اوقات هنگام دم کردن اشتباه می کنیم و گاهی دیگر نوع چای انتخابی ما مشکل دارد، که اگر ما دلایل این موضوعات را بدانیم رفع کردن آنها بسیار آسانتر می شود.

1. سعی کنید زمان دم کردن چای خود را تنظیم کنید.

زمان دم کردن

می توان گفت بزرگترین دلیل طعم بد چای را می توان این مورد دانست، اینکه چقدر زمان برای دم شدن و کشیدن چای مناسب است، این موضوع مخصوصا مواقع استفاده از چای کیسه ای و تی بگ خود را بیشتر نمایان می کند.

نکته ای که در مورد چای وجود دارد این است این است که دم کردن موضوع بسیار حساس و دقیقی می باشد و شما باید زمان دم کشیدن را تنظیم کنید.

اگر دم کشیدن چای را بیش از حد طولانی کنید، میزان استخراج آن زیاد می شود، این بدان معنی است که چای شما تلخ خواهد شد و برای دمنوش های گیاهی طعم آن می تواند طعم سبزیجات بگیرد و بخشی از عطر و طعم واقعی آن از دست برود.

زمان لازم و مناسبی که تحقیقات برای دم کشیدن چای های مختلف طبق تحقیقات نشان می دهد به شرح زیر است:

  • چای سبز به مدت 2 الی 3 دقیقه برا دم کشیدن زمان نیاز دارد.
  • برای چای سیاه این زمان بین 3 الی 5 دقیقه می باشد.
  • چای سفید باید حداقل یک دقیقه بر روی حرارت بماند سپس هر 30 ثانیه چک کنید تا به زمان کامل دم خود برسید، در بعضی موارد ممکن است اینکار 10 دقیقه طول بکشد.
  • برای دمنوش ها و چای های گیاهی گرچه معمولاً بعد از 5 دقیقه تمام عطر و طعم خود را آزاد می کنند اما گاهی تا 7 دقیقه هم به دم کشیدن آنها زمان بدهید.
  • برای چای های رویبوس، توصیه می کنیم آن را همانند چای سیاه به مدت 3  الی 5 دقیقه برای دم کشیدن زمان بدهید.

خرید چای امیننت

رعایت زمان نوشیدن

نوشیدن چای

هنگام دم کشیدن چای، چه مدت اجازه دهیم که خنک شود؟ یکی از بزرگترین مشکلات به دلیل زمان منتظر بودن ماست، ما شروع به تهیه چای می کنیم، صبر می کنیم تا آب گرم شود، چای را اضافه می کنیم  و آماده می شود و سپس برای نوشیدن آن چند دقیقه به فنجان خیره می شویم!!

یا وقتی که آب جوش می آید برای دم کردن آن کلی زمان را تلف می کنیم و باعث می شود که آب سرد شده سپس چای را دم میکنیم!!

تلفن زنگ می خورد، یا همسایه به چیزی احتیاج دارد یا بچه ها بر سر مداد رنگی بحث می کنند، همیشه وقتی چند دقیقه ارزشمند برای تهیه چای فرصت داریم ، چیزی اتفاق می افتد!!

و وقتی برگشتیم 3 دقیقه بیشتر از زمان لازم برای دم کشیدن گذشته و چای سبز ما اکنون یک رنگ تیره و بسیار تلخ به خود گرفته است و دیگر قابل نوشیدن نمی باشد.

خرید چای ماسالا

2. مطمئن شوید که دمای آب شما مناسب است.

طعم بد چای

دلیل دیگر طعم بد چای و به همان اندازه مشترک با مشکل زمان دم، دمای آب است، مشکل دمای آب این است که آبی که در حال جوشیدن است هم چای را تلخ می کند و هم تقریباً بسیاری از عطر و طعم های چای شما را می سوزاند.

برعکس آن هم اگر آب خیلی سرد باشد طعم چای شما شبیه به آب می شود و بسیاری از عطرها و طعم چای آزاد نمی شود.

دمای آب مناسب برای جلوگیری از طعم بد چای

دمای آب

برای چای سبز دمای 80 درجه سلسیوس کافی است، گرمتر چای را می سوزاند و از نتیجه آن راضی نخواهید بود، اگر دماسنج ندارید، اگر آب را کاملا جوش بیاورید و اجازه دهید حدود 2 الی 3 دقیقه بماند، می توانید به این دما برسید.

برای چای سیاه و دمنوش ها دمای 90 درجه بهترین گزینه می باشد ولی با یک تفاوت مهم، برای تهیه چای سیاه ابتدا اجازه دهید آب شما جوش بیاید سپس دم کنید، ولی در تهیه دمنوش های بهتر است قبل از رسیدن به جوش آن را دم کنید.

برای چای سفید نیز بهترین گزینه دمای 75 درجه می باشد، که البته به شما حق می دهیم که انجام این کار و چک کردن دما در منزل کار سختی می باشد! 🙂

منبع: www.coffeeandteacorner.com

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture