قهوه وگان و معرفی روش های تهیه قهوه حافظ محیط زیست!

موضوعی که در دنیای امروزی اهمیت آن روز به روز افزایش پیدا می کند، مخصوصا با عدم رعایت ما انسان ها و خود خواهی خود موجب بهم ریختن نظم طبیعت شده ایم و بقای آن را به خطر انداختیم، حفظ محیط زیست و سلامت آن می باشد.

خرید قهوه اسپرسو 

ما نیز باید برای کمک به این موضوع سعی کنیم با معرفی و استفاده از روش های تهیه قهوه وگان در حوضه فعالیت خود نقش کوچکی داشته باشیم.

قهوه سیاه ساده به خودی خود قطعا یک قهوه وگان به حساب می آید و هیچ حرفی و شکی در مورد سلامت این قهوه در حفظ محیط زیست ندارد، اما موضوع اصلی ما مدل ها و رسپی های دیگر قهوه است که در این زمینه تاثیر گذارند مثل کاپوچینو و قهوه های شیری دیگر…

توضیح مختصری از وگان و وگانیسم

حافظ محیط زیست

واژه وگان Vegan را اولین بار توسط دونالد واتسون در سال 1944 پایه گذاری کرد که برگرفته از نام گیاهخوار Vegetarian می باشد، به همین خاطر روز اول نوابر از همان سال به نام روز جهانی وگان نامگذاری شد.

در واقع وگانیسم ک معنی آن به فارسی یعنی گیاهخواری مطلق یک نوع روش تغذیه و زندگی می باشد که در افراد سعی دارند هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در موارد مصرفی را حذف کنند.

هدف افرادی که به این فرهنگ روی می آورند را می توان رعایت حقوق حیوانات و حفاظت از محیط زیست دانست که نتایج بسیار ارزشمندی برای سلامت افراد و محیط به همراه دارد.

وگان ها و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تلاش می کنند که در محصولات صنعتی مفهوم عرضه و تقاضا را برای مواد غذایی که روند تولید آنها به حیوانات و محیط زیست آسیب می رسانند را کاهش دهند و با آن مبارزه می کنند.

خرید دانه قهوه

معرفی روش های تهیه قهوه های وگان

قهوه سالم

ما در ادامه روش های تهیه قهوه وگان و به نوعی قهوه سالم که می تواند در این موضوع هر چند ناچیز تاثیرگذار باشید را برای شما معرفی می کنیم تا بتوانیم کمی از رسالت خود که گسترش فرهنگ و سلامت قهوه در جامعه می باشد را انجام دهیم.

1. قهوه نوآر Café Noir

قهوه نیواورلئان معروف به قهوه نوآر (Café noir) قهوه ای است تهیه شده از کاسنی، که یک گیاه با خواص سلامتی بالا می باشد و به نوعی یک طعم شکلاتی و کاراملی را بدون استفاده از لبنیات و شکر به قهوه ما می دهد.

در واقع استفاده از این روش تهیه قهوه نمونه بارز یک قهوه وگان به حساب می آید که در واقع قهوه سیاه معمولی می باشد با یک طعم ملایم تر و کافئین کمتر که برای تهیه آن بهتر است از فرنچ پرس استفاده کنید.

2. لاته گینگربرد Gingerbread Latte

یک لاته دلچسب که استفاده از زنجبیل و شیره در آن طعم فوق العاده ای به آن می دهد، برای تهیه این لاته شما لازم است از دو شات اسپرسو قوی به همراه اضافه کردن مقداری دارچین و زنجبیل برای ایجاد عطر دلچسب در آن استفاده کنید.

البته این روش تهیه کمی سنگین می باشد که برای کاهش آن استفاده از شیره بادام و شیر نارگیل باعث ملایم تر شدن طعم آن می باشد، البته فراموش نکنید که اگر شما به مواد استفاده شده در این لاته یک نگاه کوتاهی بی اندازید از خاصیت و سلامت بالای این قهوه با خبر خواهید شد.

خرید سیلو قهوه و سیلو شکلات

3. قهوه دم سرد Cold Brewed Coffee

قهوه کلد برو

ما قبلا در مورد این قهوه و روش تهیه آن صحبت کرده ایم، این روش را می توان به عنوان پایه ای برای تهیه نوشیدنی های قهوه وگان استفاده کرد، شما با دم کردن قهوه به روش دم سرد و اضافه کردن کمی آب و موادی مثل دارچین و، سیروپ وانیل، شیره نارگیل یک گزینه دلچسب و یک قهوه سالم در اختیار خواهید داشت.

البته لازم است بدانید این روش تهیه بهترین گزینه برای استفاده و پخت کیک با طعم قهوه می باشد که بسیار محبوب می باشد، البته برای استفاده با مشروبات الکلی نیز بسیار استفاده می شود که ما خیلی به آن کاری نداریم 🙂

4. قهوه ترک Turkish Coffee

قهوه ترک یکی از قهوه هایی می باشد که معمولا بدون شکر و شیر و به صورت تلخ سرو می شود، و همین عامل باعث می شود که به خودی خود یک قهوه وگان به حساب بیاید، شما اگر طعم سنگین و ترش قهوه ترک را دوست دارید کمی کاهش دهید لازم است از ادیه هایی مانند میخک، وانیل و هل در آن استفاده کنید.

منبع: www.thespruceeats.com

فروشگاه قهوه کافی مافی

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture