قهوه نوتروپیک “NooTropic” و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم!

در ابتدا اگر بخواهیم توضیح ساده ای از این قهوه ارائه دهیم باید بگوییم قهوه نوتروپیک یا Nootropics از کلمه یونانی “noos” به معنای روح و “trope” است که به معنی پیچاندن یا چرخاندن است.

و اگر بخواهیم ساده و واضح کلمه نوتروپیکس را بیان کنیم باید بگوییم نوتروپیکس داروها، مکمل ها یا انواع دیگری از مواد هستند که می توانند به بهبود عملکرد مغز کمک کنند.

که دارای تاثیراتی همچون بهبود حافظه، افزایش خلاقیت، واکنش ها و حتی انگیزه برای بسیاری از افراد سالم می شود، در حالی که استفاده و ساخت نوتروپیک امروزه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، این بدان معنی است که هنوز هم تاثیرات طولانی مدت مصرف نوتروپیک ها ناشناخته می باشند.

اما باز هم اثرات کوتاه مدت آنها برای بسیاری از افراد آنقدر مثبت و غیرقابل انکار بوده است که باعث شده بدون توجه به تأثیرات طولانی مدتی که بر انسان می گذارد، به یکباره استفاده از این مواد بسیر گسترش پیدا کرده و وارد صنعت قهوه نیز شده است.

خرید قهوه استارباکس

قهوه نوتروپیک NooTropic چیست؟

این قهوه چیست؟

در ابتدا تعریف بسیار ساده ای از آن ارائه می دهیم: قهوه نوتروپیک در واقع  اثرات تحریک کننده یک فنجان قهوه معمولی را می گیرد و آن را تقویت می کند.

قهوه نوتروپیک می تواند هنگام ترکیب با سایر محرک ها  باعث بهبود حافظه، وضوح ذهنی و ترغیب عملکردهای شناختی بالاتر  آن شود.

مواد تشکیل دهنده مخلوط شده در قهوه ممکن است شامل گیاهان طبیعی مانند یاربا بن، جینکو بیلوبا، چای سبز، قارچ های خاص و جینسنگ باشد، که برخی از این مواد ممکن است مصنوعی یا ساخته شده توسط انسان باشند.

به همین خاطر از نظر فنی به دلیل ماهیت، قهوه می تواند به عنوان یک ماده نوتروپنی به حساب بیاید، این موضوع تنها شامل قهوه نیست و  از آنجا که محرک ها در واقع عملکرد مغز را بهبود می بخشند، یا حداقل نحوه کار مغز شما را تغییر می دهند در واقع هر چیزی که کافئین یا آنسین در آن باشد مانند چای و نوشیدنی های انرژی زا نیز در این دسته قرار می گیرند.

فواید نوشیدن قهوه نوتروپیک

قهوه نوتروپیک

 

قهوه نوتروپیک در صورت مصرف طیف وسیعی از فواید را دارد که البته این فواید وابسته به انواع مواد نوتروپیک موجود در قهوه شما دارد، با این حال ما در اینجا برخی از مزایای شناخته شده نوشیدن قهوه نوتروپیک را برای شما بیان خواهیم کرد.

بهبود شناختی و حافظه

قهوه نوتروپیک

یکی از اصلی ترین مزایایی که این قهوه داراست این است که به بهبود بسیاری از کارکردهای شناختی مغز شما کمک می کند.

برخی از مواد تشکیل دهنده از جمله کافئین، می توانند به بهبود اتصالی که در مغز شما وجود دارد ، کمک کنند و به آن کارآیی بیشتری ببخشد.

که با بهبود هوش کلی، حافظه، زمان واکنش و حتی خلاقیت نیز همراه خواهد بود.، که باعث می شود قهوه نوتروپیک در بین دانش آموزان و حتی افراد مسن که می خواهند مغز خود را حفظ کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

خرید دانه قهوه عربیکا

کمک و افزایش تمرکز

فواید نوشیدن

در دنیای مدرن ما چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند حواس آدم را پرت کند، از صداهای بلند تا چراغ های روشن تا ویبره موبایل که تمرکز روی مطلب خاص را به مخاطره می اندازد.

قهوه نوتروپیک حاوی مواد شیمیایی تقویت کننده تمرکز باشد که می تواند به بهبود تمرکز کمک کند، که برخی از این مواد شیمیایی مانند متیل فنیدات حتی در دوزهای بالاتر برای درمان مبتلایان به ADHD استفاده می شود.

تسکین و کاهش استرس

آرامش

معمولاً افراد برای بیدار نگه داشتن خود قهوه می نوشند، اما حتی قهوه نوتروپنیک مزیت دیگری دارد که شما را بدون آنکه بخوابید، به شما آرامش می دهد.

این امر باعث می شود قهوه نوتروپیک نوشیدنی خوبی برای رفع استرس باشد اما همچنان هوشیاری و فعالیت را حفظ می کند.

عوارض جانبی قهوه نوتروپیک

عوارض جانبی

به طور طبیعی  نوشیدن بیش از حد قهوه در هر صورت می تواند به سلامتی شما آسیب برساند، از جمله این موارد ایجاد مشکلات کلیوی و حتی ممکن است هنگام نوشیدن زیاد دچار اختلالات خواب مانند بی خوابی یا حتی توهم شوید.

از آنجا که این قهوه غیر از کافئین ترکیبات دیگری نیز دارد، اثرات منفی که ممکن است منجر به آنها شود بسته به مارک قهوه متفاوت است.

اگر قهوه نوتروپیک مورد نظر از مواد طبیعی مانند گیاهان گرفته شود، احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل می رسد، و اگر قهوه نوتروپیک از ترکیبات مصنوعی استفاده کند، عوارض جانبی آن ممکن است کمی افزایش یابد.

البته بدون توجه به نوع قهوه طبیعی که می نوشید ، بهتر است میزان مصرف خود را حداکثر 3 الی 4 فنجان در روز محدود کنید و فقط کافیست یک برندی که عوارضی برایتان ایجاد نکرده را استفاده کنید.

منبع: www.craftcoffeeguru.com

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture