طعم بد چای بررسی دلایل آن و 7 راهکار حل این مشکل! (بخش دوم)

در ادامه بررسی موضوع دلایل طعم بد چای که در مقاله گذشته بیان کردیم سعی داریم موارد دیگری که در این مورد تاثیر گذار می باشند را باهم بررسی کنیم.

 3. آب مصرفی در چای، باید تمیز و تصفیه شده باشد.

آب چای

استفاده از آب تمیز گام دیگری برای اطمینان از طعم درست چای است و جلوگیری از ایجاد طعم بد چای می باشد، ما نمی گویم آب شیر مطمئن نمی باشد، اما می گویم که ممکن است آب لوله کشی برای تهیه چای مناسب نباشد.

به عنوان مثال آب مه سختی بالایی داشته باشد، طعم چای شما را کم می کند، اگر بعد از خشک شدن قطرات آب، رسوبات سفیدی روی ظروف شیشه ای خود پیدا کنید، متوجه خواهید شد که آب شما سخت است.

اگر خانه شما آب سختی دارد، علاوه بر مسئله سلامتی، برای تهیه چای این آب مناسب نمی باشد و شما به آب تصفیه شده یا آب های بسته بندی شرکتی نیاز دارید.

خرید چای امیننت

4. اطمینان از نحوه انبار و نگهداری چای مورد استفاده شما!

انبار چای

دلیل دیگری که می تواند باعث ایجاد طعم بد چای شود عدم ذخیره و نگهداری مناسب آن می باشد، یکی از این موارد چای های تی بگ می باشند که گاها حتی بعد از 3 سال از تولید نیز مصرف نمی شوند.

چای شما برای اینکه طعم خود را حفظ کند، باید در مکانی تاریک، خشک و خنک نگهداری شود، و همچنین از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نیز باید دور باشد، جریان هوا نیز باعث می شود آب چای تبخیر شود و  طعم خود را به مرور از دست دهد.

5. بعد از یک غذای سنگین و نوشیدنی های دیگر چای ننوشید.

غذای پر طعم

اگر غذای بسیار خوشمزه ای خورده اید، به خصوص با مقدار زیادی پیاز، سیر، فلفل دلمه ای و… چای شما ممکن است طعم عجیبی به شما بدهد.

زیرا غذاهای سنگین و پرطعم چون مقداری از موادشان درون دهانتان باقی می ماند روی طعم چای و هرچیز دیگری که بعد از آنها بخورید تاثیر می گذارند، همچنین بخاطر کار کردن بالای حس چشایی برای این غذاها موجب می شود طعم های کمتر را درک نکند.

بعد از خوردن همچین غذاهایی برای نوشیدن چای خود حداقل یک ساعت صبر کنید تا بتوانید طعم اصلی آن را بفهمید، علاوه بر غذاهای پر طعم نوشیدنی ها و موادی همچون خمیر دندان، آب پرتقال، قهوه و بیشتر نوشابه ها نیز همین کار را می کنند.

خرید چای ماسالا

6. لیوان و فنجان مناسب برای نوشیدن چای انتخاب کنید.

طعم بد چای

شاید برای شما عجیب باشد که حتی لیوانی که در آن چای می خورید نیز می تواند بر روی طعم و عطر چای شما تاثیر بگذراد و حتی ممکن است باعث ایجاد طعم بد چای شما شود.

علاوه برا اینکه استفاده از لیوان با جداره نازک و شیشه ای نوشیدن چای را برای شما بسیار ساده تر می کند، بخاطر اینکه بر روی دیواره آنها منافذ کمتری وجود دارد و مواد کمتری در بین آنها نفوذ می کند تا بر روی طعم و عطر چای شما تاثیر بگذارد.

استفاده از یک لیوان مشخص برای نوشیدن چای در طولانی مدت نیز بر روی طعم چای شما تاثیر منفی می گذارد و دلیل آن هم نیز نفوذ مواد باقی مانده از چای شما در جداره ها می باشد.

7. نسبت چای به آب را تنظیم و کنترل کنید.

نسبت آب

تنظیم نسبت چای به آب نیز ممکن است گزینه دیگر ایجاد طعم بد چای شما باشد، یکی از اتفاقات رایج این باشد که شما چای خود را خیلی غلیظ می کنید.

این موضوع می تواند به چای های کمی تلخ یا اسیدی منجر شود و رقیق کردن آنها با آب سرد کمکی نخواهد کرد. طعم آن هنوز خاموش خواهد بود.

اگر بیش از حد از آب نیز استفاده کنید، چای شما بسیار آبکی و ملایم خواهد بود و از فنجان خود خیلی راضی نخواهید بود، ما در اینجا قصد نداریم به شما نسبتی بگوییم، زیرا افراد مختلف چای خود را قویتر یا سبک تر دوست دارند، بنابراین شما باید تعادل مناسب خود را پیدا کنید.

منبع: www.coffeeandteacorner.com

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture