بهترین دانه های قهوه دنیا از نظر طعم در جدیدترین آمار جهانی (بخش دوم)

در ادامه معرفی بهترین دانه های قهوه به سراغ چند قهوه دیگر می رویم که شاید نام بعضی از آنها را خیلی نشنیده باشید و این موضوع بخاطر تبلیغات گسترده و جهانی برندهای معروف می باشد که باعث شده آنها کمتر دیده شوند.

توصیه می کنیم اگر بخش اول این مقاله مطالع کنید ابتدا آن را مقاله کنید تا بتوانید در بین قهوه های معرفی شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

3. قهوه نیکاراگوئه NICARAGUAN COFFEE

قهوه نیکاراگوئه

قهوه نیکاراگوئه در بین لیست بهترین دانه های قهوه یک گزینه جدید به حساب می آید که سال 2020 وارد این لیست شده است و توانسته با تهیه تعدادی از قهوه هایی با درجه رست بالا به معروفیت چشم گیری پیدا کند.

بهترین قهوه های این کشور دارای رتبه برتر آمریکای مرکزی می باشند که معمولاً دارای طعم های شکلاتی (تیره، تقریبا شبیه کاکائو) و میوه هایی مانند سیب و انواع توت ها هستند.

بهترین رست استفاده شده برای دانه های این کشور دارک می باشد که باعث ایجاد طعم شکلات و میوه در آن می شود.

4. قهوه ماندهلینگ سوماترا SUMATRA MANDHELING

بهترین دانه قهوهَ

قهوه سوماترا اندونزی از محبوب ترین قهوه های جهان است و نام آن از جزیره سوماترا که محل برداشت و تولید این نوع قهوه می باشد گرفته شده است.

ویژگی بارز قهوه مانهلینگ سوماترا طعم منحصر بفرد آن است که علت آن را باید در آب و هوای گرم و مرطوب سوماترا، نوع برداشت و نحوه تولید این نوع قهوه جستجو کرد.

طعم قهوه سوماترا  اندونزی با طعم قهوه سایر کشورها تفاوت قابل توجهی دارد، این قهوه نسبت به سایر قهوه ها اسیدیته (ترشی) کمتری دارد و طعم آن ملایم و خاکی است.

بهترین رست این قهوه دارک می باشد که به دلیل داشتن اسیدیته کمی شناخته شده است، و این موضوع باعث می شود که این قهوه را بتوان بهترین گزینه قهوه کم اسید به حساب آورد.

5. قهوه، سولاوسی تورجا SULAWESI TORAJA COFFEE

قهوه

این نوع قهوه در زمین‌های مرتفع جنوب شرقی سولاوسی به عمل می‌آیند که این قهوه نیز که به تاثیر دهانی غنی و طعم‌های گسترده مشهور می باشد، که دارای طعم بسیار متعادل به شمار رفته و مزه‌هایی در رنج کاکائویی تا میوه‌های رسیده را می‌تواند تداعی کند.

اسیدیتی آن نسبتا متعادل به شمار می‌رود و در مقایسه با سایر قهوه‌های سولاوسی اسیدیتی آن اندکی بالاتر اما تاثیردهانی آن کمتر است.

برای قهوه توراجا رست دارک توصیه می‌شود که باعث می شود طعم دلچسب و غلیظی پیدا کند.

6. قهوه، موکا جاوا MOCHA JAVA COFFEE

کافی موکا جاوا

شاید معروف ترین ترکیب دانه های قهوه موکا جاوا شامل قهوه موکا عربی (یمن) و قهوه جاوا عربی اندونزیایی، دو قهوه با خصوصیات مکمل باشد.

بهترین قهوه های موکا یمن که دارای طعم شدید و وحشی دلپذیری است که با ترکیب آن با طعم سافت و آرام قهوه جاوا تکمیل می شود، کی این ترکیب سنتی دانه های قهوه موکا و جاوا باعث ایجاد یک فنجان دم کرده با طعم پیچیده و در عین حال متعادل می شود.

و موکا جاوا یک نوشیدنی قهوه دل‌چسب و خوش‌طعم است که از ترکیب قهوه و شکلات بدست می‌آید و در سرتاسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد.

7. قهوه اتیوپی حرار ETHIOPIAN HARRAR COFFEE

کافی اتیوپی

در بین بهترین دانه های قهوه، قهوه اتیوپی حرار دارای طعم معطر، تند و تیز و تاثیردهانی فوق العاده سنگین است.

اتیوپین حرار نوعی قهوه‌ی عربیکاست که به روش خشک یا همان روش طبیعی فرآوری می‌شود (dry-processed). این قهوه در جنوب کشور اتیوپی در ارتفاعات ۴۵۰۰ الی ۶۳۰۰ فیتی از سطح دریا کشت می‌شود.

فرآوری به روش طبیعی موجب ایجاد طعم میوه‌ای دلنشینی در این قهوه می‌شود، قهوه اتیوپی حرار تنوعی از تن‌ها را از هل و دارچین گرفته تا زردآلو و مربای بلوبری، برای شما تداعی خواهد کرد. برخی از انواع حرار نیز ته مایه‌ای از شکلات تلخ را دارند.

رست استفاده شده برای این قهوه مدیوم یا متوسط می باشد.

منبع: www.espressocoffeeguide.com

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture