قهوه آرزوی مرگ چیست؟ معرفی قوی ترین قهوه های جهان

قوی ترین قهوه های جهان شاید یکی از جذاب ترین موضوعاتی باشد که خیلی از دوست داران قهوه به دنبال آن هستند. این عنوان از لحاظ کافئین، متعلق به قهوه آرزوی مرگ “Death Wish “است که برای اولین بار، آن را آمریکایی ها در یک تبلیغ 30 ثانیه ای در سال 2008 معرفی کردند. قیمت این قهوه در ایران بسیار بالا می باشد و تقریباً 90 درصد قهوه هایی که با این نام در حال فروش می باشند تقلبی می باشد.

موضوع کافئین برای بسیاری از دوست داران قهوه یک امر مهم به شمار می آید و خیلی از مردم دوست دارند که از قهوه هایی با درصد بالا کافئین استفاده کنند.

جالبه بدانید که یک قهوه استاندارد استارباکس در حدود 9 میلی گرم کافئین دارد، در حالی که این میزان در قهوه آرزوی مرگ که عنوان قوی ترین قهوه جهان را یدک میکشد، 54 میلی گرم می باشد، یعنی بیش از 6 برابر کافئین!!

قوی ترین قهوه چیست؟

خیلی از ما حتی به طور دقیق نمیدونیم منظور از قهوه قوی چیست ولی به دنبال خرید آن می باشیم!!

اولین نکته ای که خیلی از افراد اشتباه می کنند این است که قوی بودن قهوه را در تلخ بودن آن میسنجند و بسیار اتفاق می افتد که یک قهوه بسیار تلخ خریداری میکنند و بعد از خوردن آن دچار کمی فت فشار و گاها سردرد می شوند و فکر می کنند که این به خاطر قوی بودن قهوه بوده در حالی که این موضوع به خاطر عوارض کربن موجود در قهوه با رست خیلی تیره و تلخ می باشد.

واژه قوی بودن قهوه در واقع به معنای میزان انرژی می باشد که آن قهوه می تواند به بدن شما منتقل کند، نه سردرد و تلخی بالا. انرژی قهوه هم به خاطر کافئین آن می باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را برای شما معرفی می کنیم.

1. نوع دانه یک قهوه قوی

اولین مفهومی که در قوی شدن قهوه شما تاثیر گذار است؛ نژاد دانه های قهوه شما می باشد. به طور کلی ما در جهان 4 نوع نژاد قهوه داریم؛ اکسلسا، لیبریکا، روبوستا و عربیکا است. که دو مورد اول 0.1 درصد از کل قهوه ی دنیا را تشکیل می دهند و مهم ترین آن ها عربیکا و روبوستا است.

قهوه های عربیکا دارای عطر و رایحه بالاتری می باشند و میزان کافئین آنها نسبت به دانه های روبوستا هم کمتر می باشد و هم دیرتر روی بدن ما تاثیر می گذارد. ولی دانه های روبوستا دارای حداکثر میزان کافئین می باشند که با سرعت بیشتری جذب بدن ما میشوند.

پس اگر دنبال خرید یک قهوه قوی می باشید دانه های روبوستا را خریداری کنید و در بین دانه های روبوستا، قهوه جاوا و اندونزی جز بهترین گزینه ها می باشند. (برای خرید اینجا کلیک کنید.)

2. نوع رست قوی ترین قهوه جهان

موقع خرید قهوه از شما سوال می شود که چه رستی را انتخاب می کنید. رُست، همان میزان برشته شدن دانه های قهوه می باشد و در سه نوع اصلی لایت، مدیوم و دارک می باشد که در این بین رست لایت کمترین تلخی و رست دارک بیشترین تلخی می باشد.

برای داشتن یک قهوه قوی شما باید رست دارک را انتخاب کنید. زیرا رست دارک قهوه حرارت بیشتری را دیده و آب دانه های قهوه بیشتر تبخیر شده است و از آنجایی که کافئین داخل قهوه می باشد و نه آب موجود در آن، پس شما با داشتن قهوه دارک میزان کافئین بیشتری می باشید.

فقط دقت کنید که موقع دم کردن قهوه را وزن کنید و داخل موکاپات، اسپرسوساز، فرنچ پرس و … بریزید. زیرا قهوه دارک حالت پفکی تر و سبک تری دارد و شما باید میزان بیشتری از لحاظ حجمی بریزد برای دم کردن.

3. روش دم کردن یک قهوه قوی

روش های دم کردن قهوه بسیار متنوع می باشد که در این بین سه روش اصلی؛ اسپرسو، قهوه ترک و قهوه فرانسه می باشد.

اسپرسو که با استفاده از اسپرسوساز درست می شود دارای بیشترین میزان کافئین می باشد و دلیل این موضوع نیز عصاره گیری تحت فشار با استفاده از دستگاه اسپرسوساز می باشد که باعث می شود بیشتر کافئین قهوه خارج شود.

البته یادتان باشد باید مقدار قهوه را یکسان در نظر بگیرید تا اسپرسو قوی تر از بقیه باشد، والا وقتی شما قهوه فرانسه چون در حجم بیشتری می خورید ممکن است کافئینش بیشتر شود.

دقت کنید اگر قهوه خود رو به صورت کاپوچینو و لاته میل می کنید، شیر و شکر موجود در این قهوه ها باعث می شود که قدرت اثر گذاری کافئین روی بدن ما کمی کاهش پیدا کند و انرژی آن کاهش یابد.

تاریخچه قوی ترین قهوه جهان

فردی به نام مایک براون “Mike Brown” در سال 2008 که یک حسابدار ساده در شرکتی نیویورکی بود به علت برخی مسائل، کار خود را رها کرد و تلاش کرد تا یک مسیر شغلی متفاوتی زندگی خود را ادامه دهد.
به همین خاطر براون وقت زیادی را در کافی شاپ ها می گذراند و هر روز در بین آگهی ها دنبال پیدا کردن مسیری برای شغل جدید خودش بود و آنقدر در کافی شاپ ها حضور داشت که تصمیم گرفت خودش یک کافه بزند. 🙂
ولی بعد از مدت کوتاهی براون حتی نمی توانست از کار خود قسط های وامی که گرفته بود را بپردازد به همین خاطر تصمیم گرفت؛ برای جبران برخی از هزینه های کافی شاپ، فروش محصولات و قهوه های آنلاین را امتحان کند.
براون از یک محصول خود که بسیاری از مشتریانش آن را دوست داشتن و دنبالش بودند کار فروش خود را  آغاز کرد. این یک قهوه خاص بود با میزان کافئین بسیار بالا که امروزه همه ما آن را با قوی ترین قهوه جهان می شناسیم.

چگونه قهوه آرزوی مرگ، تولید شد و چه ویژگی دارد؟

پس از مدتی که براون استقبال از قهوه ترکیبی خود را که در سایتش قرار داده بود دید تصمیم گرفت که قهوه خود را ارتقاء داده و سطح کیفی آن را بالا ببرد.

این بار براون به جای استفاده از قهوه عربیکا از قهوه روبوستا که تقریبا دو برابر دانه های عربیکا کافئین دارد استفاده کرد و با یک روش مخصوص خود، این دانه ها را بو (رست) داد تا بتواند تلخی و میزان کافئین قهوه را بالا ببرد.

چیزی که براون و قهوه آرزوی مرگ او را متمایز کرد و تبدیل به قوی ترین قهوه جهان کرد این بود که، وی تنها دنبال این نبود که قهوه تولیدیش کافئین بالا داشته باشه ولی طعمش بد باشد. در واقع او به دنبال قهوه ای خوشمزه و سنگین بود تا بتواند مشتریان ثابت و دائمی داشته باشد.
جالبه برای اولین بار وقتی براون قهوه خودش را چشید گفت طعم لاستیک سوخته میده!! 🙂 ولی اون تونست با اصلاح قهوه خودش یک قهوه قوی و در عین حال قوی به بازار عرضه کند.

آیا مصرف قهوه آرزوی مرگ می تواند خطرناک باشد؟

تحقیقات سایت های علمی در مورد میزان کافئین آرزوی مرگ یا همان قوی ترین قهوه جهان که در عکس بالا آورده شده است، میزان خطرناک بودن آن را به شما نشان داده است.

حتی استفاده بی رویه و بدون کنترل این قهوه برای تعدادی از شهروندان آمریکا باعث ایجاد حملات قلبی و عصبی و مشکلاتی از قبیل بی خوابی و به هم ریختن کنترل بدن به همراه داشته است، تا جایی که حتی مرگ یکی از شهروندان آمریکایی را در سال 2015 وابسته به نوشیدن این قهوه دانسته اند.

جالب است بدانید حتی این شرکت در سایت خود از مصرف کنندگان خواسته است در نوشیدن این قهوه به مقدار زیاد خودداری کنند. در واقع به طور قطع قهوه آرزوی مرگ بین 10 نوشیدنی برتر جهان و اولین قهوه از لحاظ داشتن بیشترین میزان کافئین است.

خرید قوی ترین قهوه جهان

یک نکته ای که به نظرم لازمه در مورد قهوه آرزوی مرگ و سایر قهوه های قوی جهان بدونید اینه که این قهوه در حال حاضر تقریباً قیمتی برابر 40 دلار داره که با دلار 30 هزارتومن میشه یک میلیون دویست، پس برای ما ایرانی های یک قهوه خیلی گرون نسبت به سایر برندهای خارجی مثل قهوه های لاوازا یا استارباکس و قهوه ایلی دارا می باشد.

به همین خاطر مشاهده می کنیم بسیاری از قهوه های فیک و سطح پایینتر را با نام قهوه آرزوی مرگ به فروش میرسونند و میتونم به طور جد بگم که بالای 80 درصد قهوه اصلی نمی باشند.

به همین خاطر توصیه ما اینه که اگر دنبال قهوه قوی می باشید خودتان دست بکار بشید و آن را درست کنید. یک میکس قهوه سنگین برای خرید انتخاب کنید و اگر بلد نبودید از ما راهنمایی بگیرید. پس از انتخاب میکس روش های زیرا را بیشترین میزان کافئین را برای شما به ترتیب دارا می باشد، هر کدام را خواستید انتخاب کنید.

اسپرسو، قهوه ترک، موکاپات، قهوه فوری، فرنچ پرس و کلدبرو به ترتیب از سنگین به سبک از لحاظ میزان چگالی کافئین می باشند که البته چون حجم مورد استفاده از کلدبرو نسبت به بقیه بسیار بیشتر است، از لحاظ مقدار کافئین این قهوه اول می باشد. (دقت کنید یکی چگالی بود یکی مقدار کافئین)

سنگین ترین قهوه ها بعد از آرزوی مرگ

در این عکس نیز دو قهوه دیگر که در رتبه های بعدی قوی ترین قهوه های جهان می باشند را مشاهده می کنید.

قهوه دویل مانتین یا کوهستان شیطان، بلک لیبیل                 قهوه پلیر وان Insomniac

ما تلاش کردیم هر آنچه لازم است در مورد قوی ترین قهوه جهان یعنی قهوه آرزوی مرگ لازم است را به طور دقیق بررسی کرده و نکات لازم برای خرید و شناخت آن را بررسی کنیم، اما در صورتی که مورد مطالب گفته شده با سوال یا ابهامی همراه بودید می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک قرار دهید.

منابع:

1. www.mensjournal.com

2. www.caffeineinformer.com

0/5 (0 نظر)