کاپوچینو لیمویی واقعا خوشمزه است! خودتون در منزل می تونید درست کنید!

قهوه، شیر و عطر پر جنب و جوش لیمو ترش با هم مخلوط می شوند و یک طعم ظریف و در عین حال خوشمزه به نام کاپوچینو لیمویی ایجاد می کنند.

کاپوچینو یکی از قهوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که اگر سیروپ لیمو رو هم به اون اضافه کنید یک طعم فوق العاده رو تجربه خواهید کرد.

کاپوچینو برای هر ساعت از روز مناسب است، البته در ایتالیا اون رو بیشتر با صبحانه می خورند! لطفا با ما همراه باشید تا بتونید به آسانی، این نوشیدنی خوشمزه رو در منزل تجربه کنید!

کاپوچینو

کاپوچینو یک قهوه ایتالیایی خوش نام است که به طور سنتی با اسپرسو دبل شات، شیر داغ و کف شیر جوشیده شده تهیه می شود. کرم قهوه هم ممکن است به جای شیر استفاده شود و اغلب روی کاپوچینو دارچین می ریزند.

در زبان ایتالیایی، کاپوچینو به معنای “کلاه کوچک” است، که تمثیلی از کف شیری است که بر روی اسپرسو وجود دارد! کاپوچین نام صومعه ای در شهر پالرمو ایتالیا است که فرقه ای از راهبان کاتولیک در آنجا بودند!

هنگامیکه کف شیر به طور ماهرانه ای بر روی سطح کاپوچینو ریخته می شود تا دایره هایی از رنگ سفید، سطح قهوه تیره تر را محصور کند، همانند کلاه کوچک سفیدی است که راهبان کاپوچین بر سر خود می گذارند!

کاپوچینو به طور معمول از نظر حجم کمتر از لاته است و لایه ضخیمی از میکرو فوم شیر دارد. کاپوچینو به دلیل داشتن پودر شکلات در سطح آن کمی شیرین تر است! کاپوچینو لیمویی یکی از انواع کاپوچینوهای طعم دار آن است که با اضافه کردن سیروپ لیمو درست می شود!

از آنجا که کاپوچینو فوم شیر بیشتری دارد، آن را ضخیم تر می کند و با قاشق خوردن کف، می توان از آن لذت برد. در حالی که لاته کف کمتری دارد.

سیروپ

سیروپ یک شربت، نوعی چاشنی و به صورت یک مایع غلیظ و چسبناک است که در درجه اول از محلول شکر در آب تشکیل شده است.

همچنین می توان به این شربت ساده، طعم تزریق کرد و در انواع نوشیدنی ها مانند کاپوچینو لیمویی برای افزودن عطر و طعم لیمو به کاپوچینو استفاده کرد. از گیاهان و ادویه جات گرفته تا میوه ها و ترکیبات طعم دهنده، برای طعم دار کردن استفاده می شود.

همچنین به سیروپ “شربت قند” نیز گفته می شود، شربت ساده نوعی شکر مایع است که معمولاً برای شیرین کردن کوکتل، قهوه یخ زده، لیموناد و سایر نوشیدنی های سرد استفاده می شود. از آنجا که این ماده شیرین کننده به صورت مایع است، مخلوط کردن آن با نوشیدنی های سرد بسیار ساده تر از افزودن قند معمولی است!

آماده کردن کاپوچینو لیمویی در کمتر از یک دقیقه!

کاپوچینو لیمویی رو می تونید خودتان به راحتی در منزل درست کنید! ابتدا سیروپ یا شربت لیمو را آماده کنید! در این روش ابتدا لیمو ترش ها را بشویید، پوست آن را جدا کنید و ژولین کنید. ژولین یک روش خرد کردن خلالی مواد هست که بیشتر برای سبزیجات و میوه به کار برده می شود.

سپس پوست ها را داخل قابلمه ای با آب و شکر ریخته، بگذارید تا به مدت 8 یا 9 دقیقه بجوشد. بعد مایع حاوی خلال های پوست لیمو را درون یخچال بذارید تا خنک شود.

قهوه را با موکاپات آماده کنید، شیر (پاستوریزه) را بدون جوشاندن آن گرم کنید، سیروپ لیمو را اضافه کنید و با مخلوط کن امولسیون کنید. امولسیون به مخلوطی از دو یا چند مایع می گویند که در هم حل نمیشن و هر مایع فاز خود را حفظ می کند مثل کاپوچینو لیمویی !

مخلوط رو داخل یک فنجان بریزید و سپس کف شیر را با یک قاشق بر روی قهوه اضافه کنید و بدون اضافه کردن شکر آن را مزه دار کنید.

قهوه ایده ال برای این روش، قهوه روسا کوالیتا لاوازا هست! عطر بی نظیر آن عالیه!

منابع:  ، www.lavazza.co.uk، www.thespruceeats.com
0/5 (0 نظر)