قهوه و دل درد (مشکلی رایج در بین عاشقان قهوه)

قهوه و دل درد را به طور قطع می توان یکی از موارد بسیار رایج در بین دوست داران قهوه دانست که دارای دلایل مختلفی می باشد. اما سوال مهمی که در مورد این مشکلات و دردهای معده ای که از خوردن قهوه بوجود می آید آیا قابل رفع می باشد و یا اینکه باید از نوشیدن قهوه صرف نظر کنیم؟

ما در این مقاله از کافی مافی قصد داریم در ابتدا به بررسی دلایل ارتباط میان قهوه و دل درد پرداخته و سپس تلاش کنیم با ارائه راهکارهایی شما را از شر این مشکلات معده راحت کنیم.

قهوه و دل درد

همانطور که قهوه دارای نتایج فوق العاده ای برای سلامتی افراد می باشد می تواند تاثیرات منفی و مشکلاتی برای افراد مصرف کننده داشته باشد.

بهتر است بدانید که قهوه در جهان بر روی معده میلیون ها فرد استفاده کننده تاثیرات منفی می گذارد و این موضوع مختص شما تنها نمی باشد و اگر شما هم جز این دسته از افراد می باشید خیلی نگران نباشید، زیرا قهوه و دل درد یک موضوع رایج به حساب می آید.

4 دلیل اصلی و عمده برای به وجود آمدن این دل دردها و مشکلات معده وجود دارد که ما بر اساس میزان اهمیت آنها را برای شما دسته بندی کرده ایم:

1. کافئین اصلی ترین عامل قهوه و دل درد

همانطور که می دانید کافئین یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده قهوه می باشد که دارای نتایج و خواص بسیار زیادی بر روی بدن انسان می باشد.

بیش از 2/5 یک فنجان قهوه را کافئین تشکیل می دهد و همین درصد به نوعی نشان دهنده اهمیت بالای کافئین در نوشیدن قهوه می باشد، کافئین را می توان یک عمل محرک بسیار قوی معرفی کرد که بر روی قوای ذهنی شما تاثیرات بسیار مثبتی دارد، اما این تمام ماجرا نیست:

محرک بودن کافئین و تاثیر آنها تنها بر روی سیستم مغزی انسان نمی باشد، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از قهوه کافئین دار می تواند روده بزرگ را به شکل قابل توجهی مورد تاثیر قرار دهد و به نوعی باعث ایجاد انقباضاتی در دستگاه گوارشی شود.

کافئین جز ملین های طبیعی به حساب می آید که باعث کمک به عمل دفع در بدن انسان می شود، اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر بیان کنیم باید گفت که کافئین با تحریک دستگاه گوارش به نوعی معده و روده شما را مجبور می کند که با سرعت بیشتری شروع به فعالیت کنند.

این افزایش آمادگی برای اجابت مزاج می تواند باعث ناراحتی هایی شود که یکی از آنها ایجاد قهوه و دل درد می باشد.

2. ترکیبات استفاده شده در قهوه

مورد بعدی که در مورد قهوه و دل درد باید به آن اشاره کنیم ترکیبات و افزودنی هایی می باشد که درون پودر قهوه استفاده می شود. به بیان ساده تر گاهی اصلا دل درد شما به خاطر وجود خود قهوه نیست، شیر، خامه و شکر 3 افزودنی اصلی استفاده شده در بسیاری از قهوه ها می باشد که می تواند باعث مشکلات معده شود.

بارزترین افزودنی و ماده که در بین افزودنی های قهوه می توان به آن اشاره کرد لاکتوز موجود در شیر می باشد که تحقیقات نشان می دهد معده بیش از 65 درصد مردم جهان نسبت به آن واکنش نشان می دهد و در بسیاری از موارد باعث ایجاد دل درد در افراد می شود.

3.  عدم سِرو صحیح قهوه باعث ایجاد مشکلات معده و دل درد

یکی از موارد دیگری که لازم است در مورد قهوه و دل درد به آن اشاره کنیم عدم سرو مناسب چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ روش استفاده می باشد.

در مورد قهوه باید گفت که این نوشیدنی جز نوشیدنی های سنگین به حساب می آید، وجود کافئین، اسید، چربی، و رایحه در آن باعث شده که این نوشیدنی جز گزینه های سخت برای هضم قرار بگیرد.

نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند این سنگینی را دوچندان کند و مشکلات شدیدی را برای شما به همراه بیاورد.

شاید شما این موضوع را بیان کنید که من همیشه با معده خالی قهوه می نوشم و مشکلی برای من به وجود نیامده است، در پاسخ به این موضوع باید گفت که تاثیرات قهوه در برخی افراد در کوتاه مدت بروز می کند و برخی دیگر این تاثیرات لحظه ای می باشد، به همین خاطر، شاید هنوز به زمان مشاهده نوشیدن قهوه با معده خالی نرسیده اید.

4. اسیدهای موجود در قهوه

آخرین موردی که باید درباره قهوه و دل درد به آن اشاره کنیم اسیدهای موجود در قهوه می باشد که هرچند نسبت به گزینه های دیگر از اهمیت کمتری برخوردار می باشد، ولی باز هم تحقیقات نشان داده که دلیل بسیاری از ناراحتی های معده در زمانی که قهوه می نوشیدن همین اسیدها می باشد.

قهوه به طور کلی یک نوشیدنی اسیدی می باشد اما این میزان اسیدی بودن بسیار کم می باشد، این موضوع را می توان با PH قهوه به راحتی مشاهده کرد:

pH خنثی: ۷            آب‌ معدنی مارک دسانی: ۶        قهوه سیاه: ۵٫۷          کوکاکولا: ۲٫۵            لیموترش: ۲٫۲

پس در نگاه اول احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که اسیدی بودن قهوه نباید عامل دل درد شما در موقع نوشیدن قهوه باشد، اما باید پاسخ داد که نتیجه گیری شما صحیح می باشد تا زمانی که شما قهوه بیش از اندازه مصرف نکنید. (حداکثر 3 فنجان در روز)

زمانی که مصرف قهوه شما از حد مجاز عبور کند کافئین و کلروژنیک اسید و ان-آلکانوئیل-۵ هیدروکسی تریپتامین موجود در قهوه باعث می شود که میزان اسید معده شما زیاد شود و همین عامل نتیجه ای جز دل درد را برای شما به همراه نخواهد داشت.

راه حل های رفع دل درد ناشی از قهوه

همانطور که باید حدس زده باشید، وقتی شما دلایل قهوه و دل درد را بدانید کار شما بسیار ساده می شود و به راحتی می توانید با رفع این دلایل از دل درد ناشی از قهوه رهایی پیدا کنید.

ما در قسمت های قبل 4 دلیل اصلی را برای شما بررسی کنیم و در ادامه راهکار برای رفع این دلایل را نیز برای شما بیان خواهیم کرد، اما این تمام ماجرا نیست و در پایان یک راهکار ویژه نیز برای رفع این دل دردها و مشکلات معده به شما عرضه خواهیم کرد.

رفع دلایل دل درد ناشی از قهوه

رفع مشکل کافئین: اگر بعد از بررسی مشاهده کردید که دلیل اصلی دل درد شما بعد از نوشیدن قهوه، کافئین موجود در آن می باشد می توانید به راحتی و با استفاده از قهوه های بدون کافئین آن را به راحتی رفع کنید.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از قهوه بدون کافئین می توان تا میزان 25 درصد، مشکلات معده شما را رفع کند.

ترکیبات قهوه: برای اینکه به این موضوع پی ببرید که مشکل دل درد شما از نوشیدن قهوه خود آن می باشد یا افزودنی های استفاده شده در آن، کافیست یک بار یک کاپ اسپرسو تلخ را بنوشید تا اگر دل درد نگرفتین مشخص می شود که ترکیبات استفاده شده برای شما سازگار نمی باشد.

اگر معده شما نسبت به لاکتوز شیر استفاده شده در قهوه واکنش نشان می دهد می توانید از شیرهای گیاهی مانند شیر سویا و شیر نارگیل استفاده کنید.

رفع مشکل معده خالی: این موضوع که دیگر نیاز به صحبت خاصی نمی باشد و باید تلاش کنید که با معده خالی قهوه را سرو نکنید، اگر به این موضوع نیز عادت کرده اید و نمی توانید قبل از قهوه، صبحانه بخورید می توانید با خوردن یک موز که یک میوه قلیایی می باشد این مشکل را رفع کنید.

نوشیدن قهوه با سرعت کم و به صورت جرعه جرعه نیز می تواند به این موضوع کمک ویژه ای کند و به نوعی معده شما را با قهوه سازگار کند، این موضوع برای کسانی تازه شروع به خوردن قهوه کرده اند می تواند نتایج بسیار مناسبی به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه برای رفع دل درد قهوه

قهوه دم سرد یا کلدبرو یک پیشنهاد ویژه و ایده آل برای کسانی می باشد که در مورد قهوه و دل درد از ما  سوال می پرسند، قهوه ای با 65 درصد کافئین و اسید کمتر نسبت به قهوه معمولی و دم گرم!

از لحاظ علمی و تخصصی در این سبک قهوه، فرآیند استخراج کاملا متفاوت است، بخاطر اینکه از آب سرد یا آب با دمای معمولی برای خیساندن آسیاب های قهوه استفاده می شود و از این فرآیند یک مایع غلیظ تشکیل و استخراج می شود که در ادامه آن را  صاف و رقیق می کنید تا یک فنجان قهوه دم کرده سرد مناسب برای نوشیدن آماده شود.

واکنش شیمیایی دانه های قهوه به آب سرد کاملا متفاوت است و کمبود گرما باعث می شود که روغنها و اسیدهای خاصی در آب شما آزاد نشود و همین موضوع است که قهوه دم سرد (کلد برو) را نسبت به قهوه معمولی گزینه بسیار بهتری می کند.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمام روش هایی که به وسیله آن قادر هستید قهوه و دل درد حاصل از نوشیدن آن را رفع کنید برای شما توضیح دهیم، اما اگر در مورد آن سوال یا نکاتی که می تواند در ادامه راه خود راهنمایی کند در قسمت نظرات با ما به اشتراک قرار دهید.

 

0/5 (0 نظر)