شکلات و قهوه شما را باهوش تر می کند! طبق آخرین تحقیقات علوم اعصاب

دیگر بحث و جدالی وجود ندارد: هر رژیم غذایی سالم باید حداقل مقداری کافئین را شامل شود. علوم اعصاب همچنان به کشف روش های جدیدی مبنی بر اینکه قهوه و شکلات تمایل دارند مغزها را سالم تر و مقاوم تر کنند.

سال 2019 از این پیشرفت های شگفت انگیز تحقیقاتی را مشاهده کرده بود که قطعاً ارزش اشتراک گذاری دارند.

خرید قهوه 

تحقیقات علمی در مورد تاثیر قهوه و شکلات بر روی مغز انسان

اول، یک مطالعه مشترک از سوی مؤسسه ملی پیروجون هاپکینز ژاپن، و در ژانویه گذشته در مجله تحقیقات نوروشیمیایی منتشر شد، اثبات شده است که وجود متیل اکسانتین ها که از مواد شیمیایی موجود در قهوه، چای و شکلات تیره (کاکائو) می باشند که:

“اثرات واضحی بر فعالیت شبکه عصبی دارند، باعث تقویت عملکرد شناختی پایدار می شوند و می تواند سلول های عصبی را در برابر اختلال در عملکرد و مرگ در مدل های حیوانی از طریق سکته مغزی، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون محافظت کنند.”

در همان مطالعه همچنین مشخص شد که متابولیت های زاناتین، ماده شیمیایی که وقتی مغز شما کافئین را پردازش می کند، “می تواند به اثرات مفید قهوه، چای و کاکائو بر سلامت مغز کمک کند.”

دوم، متاآنالیز 11 مطالعه در مورد تأثیر قهوه بر سلامت مغز و منتشر شده در ژورنال جهانی انکولوژی جراحی نشان داد که هم قهوه و هم چای فقط خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش نمی دهند. بلکه خطر ابتلا به سرطان مغز را نیز کاهش می دهد.

سرانجام ، یک مطالعه پیشگامانه در دانشگاه اوکایاما ژاپن “نشان داد که مصرف قهوه، CA و CGA ، خاصیت آنتی اکسیدانی سلولهای گلیال را تقویت کرده و از تولید عصبی ناشی از روتئونن در مغز و پلکوس میترنی جلوگیری می کند.”

می تونید با ترکیب قهوه و شکلات طعم بهتری از قهوه را تجربه کنید!

کافئین باعث می شود مغز شما انعطاف پذیرتر باشد!

اگر می خواهید مغز خود را امروز و در آینده با گذر سن سالم نگه دارید، باید قهوه، چای یا شکلات تیره مصرف کنید. اما سوال اینجاست که چقدر مصرف کنیم؟

خب احتمال دارد شما به اندازه کافی مصرف نکنید. مطالعات نشان داده اند که مقدار مناسب روزانه قهوه در حدود 3 تا 4 فنجان است که بهتره قبل از ساعت 2 بعد از ظهر به طور ایده آل مصرف می شود تا خواب شما را مختل نکند.

البته دوستانی که به کافئین حساس هستند بهتره که حداکثر دو فنجان بنوشند! اگر به نظرتون قهوه خیلی زیاد است، یک یا دو فنجان را می تونید با شکلات تیره جایگزین کنید.

البته به دلایل دیگر سلامتی، شما باید قهوه، چای و کاکائو را بدون قند یا خامه دار مصرف کنید. اما شما باز هم مغز خود را تقویت می کنید.

خرید قهوه لاوازا

سیروپ شکلات را در قهوه بریزید

اول از همه، اگر می خواهید شکلات و قهوه را به عنوان نوشیدنی مخلوط کنید، سعی کنید با نسبت درست این کار را انجام دهید. البته همیشه می توانید مقداری شربت یا سیروپ شکلاتی را در فنجان قهوه صبح خود بریزید.

یه گزینه دیگه نیز وجود دارد که به جای آن، کمی پودر کاکائو و قند کاکائو به سلیقه خود اضافه کنید. تفننی!

فنجان قهوه تان را با شکلات تزیین کنید!

شکلات تیره به خودی خود می تواند از برخی از قهوه ها بسیار قوی تر باشد. این دو محصول یعنی قهوه و شکلات مشترکات زیادی دارند، آنها از نوعی گیاهانی هستند که در آب و هوای مشابه رشد کرده و توسط تجهیزات مشابه رست داده (بو داده) می شوند.

یک پیشنهاد استفاده همزمان شکلات و قهوه، ریختن پودر شکلات رو فنجان قهوه تان است تا بتوانید یک فنجان نوسیدننی انرژی بخش بخورید.

یک مهمانی مزه دار برگزار کنید و با دوستان خود در مورد آن بحث کنید. یا اگر شما هم پیشنهادی به ذهنتون میرسه توی کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا همه استفاده کنیم 🙂

فروشگاه قهوه کافی مافی

0/5 (0 نظر)