قهوه و 10 نوع اصلی آن،که باید آنها را بشناسیم، کدام اند؟

سعی داریم در این مقاله مهمترین نوع های قهوه را برای شما معرفی کنیم و نحوه تهیه آنها و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانید را به طور مختصر توضیح می دهیم.

قبل از شروع باید به این نکته دقت کنیم که اکثر این قهوه ها برای تهیه نیاز به دستگاه اسپرسو دارند! لطفا با ما همراه باشید!

1. اسپرسو (قهوه سیاه)

اسپرسو احتمالاً تنها نوشیدنی قهوه در جهان است که تقریباً نیازی به توضیحی ندارد، معروف ترین قهوه بدون شک اسپرسو می باشد و حتی بسیاری از مردم وقتی می گویند “قهوه” منظورشان همان اسپرسو است.
مهمترین ویژگی اسپرسو “کرما” است که لایه ی بسیار زیبایی بر روی آن ایجاد می کند و اسپرسو جز نوشیدنی های کوچک محسوب می شود، که اصولا اندازه ای که از آن استفاده می شود یک اونس( 30 میلی لیتر) می باشد.

2. ماکیاتو

این نوشیدنی با اسپرسو معمولی تهیه می شود که دارای یک لایه کوچک کف(فوم) شیر می باشد که بر روی آن قرار می گیرد.
ماکیاتو دارای دو نسخه برای تهیه می باشد: اولین مورد که فقط از اسپرسو استفاده می شودکه دارای یک لایه نازک فوم شیر است. نکته: به این موضوع حتما دقت کنید که ماکیاتو را با موکا اشتباه نگیرید چون کاملا با هم متفاوت می باشند!
نسخه دیگر، لاته ماکیاتو است که در آن نسبت اسپرسو به شیر معکوس می شود، فنجان که معمولاً یک 6 اونس (180 میلی لیتر) خواهد بود، تقریباً با فوم شیر پر می شود، و یک یا دو شات اسپرسو درون فوم ریخته می شود.

3. کاپوچینو

کاپوچینو یکی دیگر از نوشیدنی های معروف اسپرسو است، این نوشیدنی معمولاً در یک فنجان 5 اونس (150 میلی لیتر) تهیه می شود، با یک شات اسپرسو (30 میلی لیتر) و تقریباً تمام فنجان پر از شیر جوشیده شده و یک لایه فوم شیر بر روی آن می باشد.
این نوشیدنی بسیار رایج و بسیار مورد علاقه همه است، تا زمانی که نسبت اسپرسو به شیر به 1 به 4 بماند، نوشیدنی شما کاپوچینو است حتی اگر از انوان مختلف سس و شربت در تهیه آن استفاده کنید.
نتیجه نهایی یک فنجان قهوه ملایم و مخملی است که اسپرسو در آن به شدت کم رنگ است.

4. لاته

اگر بخوایم از یک نسبت فامیلی برای لاته با سایر قهوه ها استفاده کنیم، خواهر بزرگتر و زیباتر کاپوچینو است!
لاته هم مبتنی بر یک شات اسپرسو است، معمولاً در لیوان 8 اونس (240 میلی لیتر) سرو می شود و می توانید تمام لایه های موجود در نوشیدنی خود را ببینید.
نسبت استفاده شده برای این نوشیدنی 1به 6 است (اسپرسو به شیر جوشیده شده) و همچنین دارای یک قسمت فوم  شیر که بر روی نوشیدنی شما قرار می گیرد.

5. قهوه موکا

موکا بسیار شبیه به کاپوچینو است، تفاوت اصلی آن استفاده از شربت یا سیروپ شکلات در آن است. نکته مهمی که در مورد موکا وجود دارد این است که آن را با ماکیاتو و قهوه موکا که یک روش دم کردن قهوه می باشد اشتباه نگیرید.
موکا متشکل از 1 قسمت اسپرسو، 1 قسمت سیروپ شکلات، 3 قسمت شیر ​​جوشیده و 1 قسمت فوم  شیر می باشد که معمولاً موکا با کمی دارچین خرد شده یا پودر کاکائو تزئین می شود.

6. کن پانا

قهوه کن پانا یک شات اسپرسو است که یک قسمت خامه بزرگ بر روی آن  به بجای فوم شیر قرار داده می شود، از این نظر بسیار شبیه یک ماکیاتو است، بخاطر اینکه در آن شیر استفاده نمی شود و طعم  اسپرسو در آن بسیار زیاد به چشم می آید.
نسبت اسپرسو به خامه قنادی در آن 1 به 1 می باشد، در نتیجه ما یک نوشیدنی کوچک 2 اونس (60 میلی لیتر) خواهیم داشت.

7. آفوگاتو

آفوگاتو یکی دیگر از نوشیدنی های قهوه از نوع دسر می باشد که مورد علاقه بسیاری برای تابستان است.
اساس تهیه این قهوه یک شات اسپرسو و بستنی وانیلی می باشد به همین خاطر باع ایجاد یک نوشیدنی کوچک در حدود  5 اونس می شود که طعم و بافت آن شبیه یک لاته یخی می باشد.

8. فلت وایت

فلت وایت یک شات از اسپرسو است که بر روی آن شیر جوشیده قرار دارد اما به هیچ وجه فوم شیر در آن وجود ندارد.
بنابراین می توان گفت که همان کاپوچینو معمولی می باشد، یک فنجان 5 اونسی که نسبت اسپرسو به شیر جوشیده در آن 1 به 4 می باشد که فاقد فوم  شیر است.

9. امریکانو

برای تهیه امریکانو شما به یک شات اسپرسو احتیاج دارید که به آن به اندازه 4 برابر قهوه، آب جوش اضافه می کنید،در واقع شما اساساً تنها حجم قهوه خود را با اضافه کردن آب جوش زیاد می کنید.
ریشه نام گزاری این نوع قهوه از آنجایی آمده است که سربازان آمریکایی به خاطر کمبود قهوه خود رو به رقیق کردن قهوه خود با آب جوش آوردند به همین خاطر اسم این قهوه امریکانو نام گرفت و یک نوع قهوه تاریخی و میهن پرستانه محسوب می شود.

10. قهوه ایرلندی

قهوه ایرلندی نوعی نوشیدنی است که هم دسر و هم یک کوکتل است، بنابراین فقط به دلیل اینکه حاوی مقداری قهوه است، جز دسته بندی قهوه ها به حساب می آید.

اندازه آن شبیه کاپوچینو و موکا است حدودا 5 انس، که اصولا یک حالت گنبدی دارد و در یک لیوان شیشه ای سرو می شود، بنابراین می توانید لایه های زیبای این نوشیدنی را ببینید.
برای تهیه آن از دبل شات اسپرسو، سیروپ با طعم آیریش 1.5 انس، یک قاشق چای خوری شکر و مقداری خامه که برو روی نوشیدنی شما قرار می گیرد، استفاده کنید.
0/5 (0 نظر)