قهوه کنیایی و معرفی کامل آن (بخش دوم)

در ادامه معرفی قهوه کنیایی سعی داریم نکات اساسی در مورد دانه ای قهوه و همچنین نحوه دم کردن و سایر ویژگی های اصلی این قهوه را با هم بررسی کنیم.

کنیا در میان بزرگترین تولیدکنندگان قهوه در جهان است که قهوه عربیکا این کشور به لطف طعم لذیذ، غنی و رایحه دلپذیر خود در سطح جهانی مشهور است.

اگر به دنبال قهوه ای هستید که بتواند از لحاظ طعم شما را راضی کند، این قهوه یک گزینه مناسب است، تا حدی که بسیاری از کافی شاپ ها و شرکت های تولید قهوه برای بالا بردن کیفیت قهوه خود از مخلوط این قهوه با سایر دانه های استفاده می کنند.

جداسازی دانه های قهوه

یکی از مهمترین ویژگی های و خصوصیات عالی دانه های قهوه کنیایی سرت sort شدن با جداسازی دانه های آن بر اساس اندازه می باشد، که سعی می شود دانه ها با اندازه های مختلف با استفاده از دستگاه های پیشرفته کاملا جدا و تقسیم بندی شوند.

در این روش که برای دانه های کنیا استفاده می شود دانه های قهوه بر اساس چگالی و وزن آنها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که اینکار باعث بهبود کیفیت دانه های قهوه در زمان رست می شود.

نکته این است که اگر این عمل انجام نشود همه دانه های به یک اندازه حرارت می بینند که باعث سوختگی دانه هایی با سایز کوچکتر می شود که در نتیجه قهوه شما طعم مزه مناسب خود را از دست می دهد.

بعد از اینکار به دستگاه نوری به صورت پیشرفته ای رنگ دانه های نیز مورد بررسی قرار می گیرند و دانه هایی که رنگ آنها نیز مناسب نمی باشند کامل جداسازی می شوند، و در انتها نیز با بررسی کارکنان این دانه ها تایید می شوند.

بررسی طعم قهوه کنیایی

به غیر از شکل ظاهری دانه ها  تولید کنندگان با ارزیابی مشخصات، عطر و طعم قهوه را در فرآیندی معروف به کاپینگ کاملا مورد بررسی قرار می دهند.

کاپینگ نه تنها ویژگی ها و نقص های قهوه را از نظر طعم مشخص می کند بلکه به ایجاد ترکیبات قهوه نیز کمک می کند، افراد  خبره می توانند صدها نمونه قهوه در روز بچشند و تفاوت های ظریف بین آنها را تشخیص دهند.

قهوه کنیایی به دلیل عطر و طعم غنی و قوی شناخته شده است، اسیدیته قوی بالای این قهوه با افزودن رایحه های میوه هایی همچون توت فرنگی باعث ایجاد طعم فوق العاده ای در این قهوه می شود.

همچنین این قهوه دارای طعمی شراب گونه و مزه ای شبیه به توت سیاه است به گونه ای یک طعم خاص و منحصر به فرد به آن می دهد که باعث شده دوست داران و عاشقان بسیار بالایی پیدا کند.

خرید دانه قهوه

چگونه قهوه کنیایی را دم کنیم؟

با توجه به اینکه مردم کنیا بر خلاف آنکه تولید قهوه بسیار رواج دارد در این کشور خیلی تمایلی به نوشیدن آن ندارند و نوشیدن محبوب آنها چای می باشد روش سنتی برای تولید قهوه در این کشور وجود ندارد.

با این حال مردم برخی از مناطق این کشور بسیار علاقمند به نوشیدن قهوه می باشند و اصولا آن را در کتری های برنجی بلند روی اجاق گاز ذغال دم می کنند.

و اصولا این قهوه را به صورت تلخ و با افزودن ترکیباتی از جمله زنجبیل، دارچین، هل و سایر ادویه جات آن را تهیه می کنند.

بهترین وسیله های تهیه قهوه کنیایی فرنچ پرس و آئروپرس می باشد، زیرا حداکثر طعم قهوه را به شما ارائه می دهند. علاوه بر این، دانه های قهوه کنیایی از جمله بهترین ها قهوه ها برای تهیه قهوه دم سرد یا کلد برو محسوب می شوند.

منبع: www.craftcoffeeguru.com