قهوه فوری و حقایق ناگفته آن! مواردی که شاید تابحال نشنیده باشید!

قهوه فوری را می توان یک انتخاب بحث برانگیز در بین علاقه مندان به قهوه دانست، زیرا بسیاری از مردم به آن به عنوان قهوه تقلبی یا ضعیف نگاه می کنند.

البته از حق نباید گذشت که برخی از شرکت ها سعی در تخریب قهوه فوری دارند تا از آن برای بازاریابی قهوه های رده بالاتر مانند استارباکس استفاده کنند.

اما واقعا تفاوت اساسی قهوه فوری، با قهوه ساخته شده از دانه های کامل چیست؟ و به هر حال دقیقاً قهوه فوری چیست؟ اینها موضوعاتی هستند که سعی داریم برای شما روشن کنیم.

تهیه این نوع قهوه سریعتر، ارزانتر و آسانتر از تهیه قهوه معمولی است. این قهوه با افزودن پودر آماده به آب گرم درست می شود، به نوعی شبیه به تهیه چای کیسه ای می باشد.

این نوع قهوه از دانه های کامل قهوه که رست داده، آسیاب شده و دم شده درست می شود. سپس تمام آب از قهوه دم کرده خارج می شود و بلورهایی از قهوه با آب کم باقی می ماند، وقتی به این بلورها آب اضافه می کنید، دوباره به قهوه تبدیل می شود.

خرید قهوه فوری

نحوه تهیه قهوه فوری

نحوه تهیه

تولید قهوه فوری، دارای دو روش می باشد، یا از طریق فرایند خشک کردن با اسپری یا از طریق فرایند خشک شدن در یخ انجام می شود.

خشک کردن با اسپری روشی است که در آن کنسانتره مایع قهوه به صورت غبار ریز در هوای گرم و تقریباً 480 درجه فارنهایت پاشیده می شود. وقتی قهوه به زمین برخورد می کند، به دلیل تبخیر آب، به صورت بلورهای کوچکی خشک می شود.

قهوه فیریز شده و خشک به طور معمول به عنوان بالاترین سطح قهوه فوری موجود قابل قبول است. قهوه فوری فریز شده خشک از دانه های قهوه با کیفیت بالاتر مانند انواع عربیکا تهیه می شود.

بافت و نشانه اصلی قهوه فریز و خشک شده این است، هنگامی که بین دو نوک انگشتان خود قرار دهید، شکستن آن آسان نیست و له نمی شود.

روش موجود در مورد یخ زدگی قهوه: “عصاره قهوه در حدود 40 درجه سانتیگراد منجمد و به دانه ها اضافه می شود. سپس دانه های آسیاب شده یخ زده در دمای پایین و تحت خلاء خشک می شوند. کیفیت عطر و طعم در اثر دمای بسیار پایین و خشک شدن ملایم محافظت می شود. ”

بررسی قهوه فوری، از منظر کافئین

کافئین

کافئین موجود در قهوه فوری کمتر از حد معمول است که ممکن است برای کسانی که قصد دارند مصرف خود را کاهش دهند بسیار کارا و موثر باشد.

یک فنجان قهوه فوری در مقایسه با قهوه معمولی که کافئین آن بین 70 تا 140 میلی گرم است، بین 30 تا 90 میلی گرم کافئین دارد.

یک نقطه ضعف احتمالی قهوه فوری ترکیب شیمیایی است، این قهوه اصولا حاوی آکریل آمید است، یک ماده شیمیایی بالقوه مضر که هنگام رست داده شدن دانه های قهوه تشکیل می شود.

قهوه فوری ممکن است تا دو برابر قهوه معمولی مواد شیمیایی داشته باشد، این پتانسیل برای آسیب رساندن به سیستم عصبی و افزایش خطر سرطان در صورت مصرف مقادیر بالا وجود دارد. با این حال، مقدار آکریل آمید موجود در قهوه کمتر از میزان مضر بودن آن در مطالعات است.

خرید قهوه استارباکس

نسخه های اولیه قهوه فوری

نسخه اولیه

طبق گفته های مارک پندرگست در کتاب The Oxford Companion to American Food and Drink ، اولین نسخه های قهوه فوری به سال 1771 برمی گردد.

که تقریباً به 200 سال پس از ورود قهوه به اروپا برمیگردد که انگلیس حق ثبت یک ترکیب قهوه را به جان درینگ (از طریق مجله اسمیتسونیان) اعطا کرد.

سپس در اواخر قرن نوزدهم، یک شرکت در گلاسکو محصولی را به نام Camp Coffee اختراع کرد که یک “اسانس” مایع بود که از آب، شکر، اسانس قهوه و کاسنی تشکیل شده بود.

نسخه قهوه Camp به عنوان یک کالای مصرفی، از اواسط تا اواخر دهه 1800 وارد بازار خرده فروشی بریتانیای کبیر شد.

در ایالات متحده، اولین قهوه فوری ثبت شده در طول جنگ داخلی با سربازانی که به دنبال راهی برای افزایش انرژی خود بودند که حمل آنها نیز آسان باشد، اتفاق افتاد.

حدود اواسط دهه 1800 در سانفرانسیسکو، جیمز فولگر و پسرانش یک شرکت قهوه معروفتر ایجاد کردند، Folger’s اولین دانه های کنسروی قهوه را که لازم نبود در خانه تفت داده و آسیاب شوند، فروخت!

منبع: www.mashed.com

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture