قهوه خوب و معرفی 8 راهنمای ویژه برای تصمیم گیری

خیلی از افراد در هنگامی که به کافی شاپ ها و فروشگاه های خرید قهوه مراجعه می کنند از فروشنده تقاضا می کنند که یک قهوه خوب به آنها بدهند و این را به عهده فروشنده می گذارند که برای آنها تصمیم بگیرد. در اکثر مواقع نیز بعد از خرید و مصرف شما از کار خودتون پشیمون می شوید.

دلیل این اتفاق کاملاً مشخص است، در بهترین حالت اگر فروشنده یک انسان صادق و مطمئن هم باشد باز هم باید به این موضوع دقت کنید که ممکن است سلیقه فروشنده با شما یکسان نباشد و نتواند نیاز شما را برطرف کند. برای رفع تمام این مشکلات بهترین کار ممکن تشخیص بین قهوه خوب و بد می باشد که به شما اجازه می دهد خودتان تصمیم بگیرید.

قهوه خوب چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات قهوه عالی

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از واژه های کیفی برای یک خرید اصلا گزینه مناسبی نیست. این قهوه خوب یا بهترین نوع برای خرید کلماتی می باشند که اصلا تصمیم درستی نمی توان بر روی آنها گرفت.

ما در اینجا سعی داریم مهمترین ویژگی هایی که لازم است برای یک انتخاب مناسب داشته باشید را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین قهوه ای که مناسب با ویژگی های شما باشد را انتخاب کنید.

1. قهوه خوب برای بیدار ماندن

اولین موردی که خیلی از افراد به خاطر آن به سراغ نوشیدن قهوه می روند گزینه بیدار ماندن و رفع خواب می باشد. ماده ای که در قهوه باعث می شود به نوعی خواب شما بپره و بتوانید ساعات طولانی را بیدار بمانید کافئین می باشد.

اگر شما دنبال یک قهوه خوب می باشید که بتواند با کافئین بالای خود خواب آلودگی شما را رفع کند تا بتوانید تایم بیشتری بیدار بمانید باید به سراغ قهوه هایی بروید که بیشتر از دانه های روبوستا برای تهیه آنها استفاده می شود تا عربیکا.

در بین قهوه های گرم به طور قطع اسپرسو می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اینکار باشد. اما فراموش نکنید که قهوه دم سرد و نیترو نیز به خاطر کافئین بالای خود یک قهوه خوب از این منظر به حساب می آید.

2. بهترین قهوه از لحاظ سلامتی

نوشیدن صبحانهخیلی از افراد می باشند که وقتی از آنها بپرسید یک قهوه خوب چه ویژگی دارد اولین جوابی که به شما می دهند سالم بودن قهوه می باشد. اما سوال اینجاست که مگر قهوه غیر سالم هم داریم؟

به خودی خود باید باید گفت که قهوه جز بهترین و خوبترین نوشیدنی های جهان به حساب می آید ولی و به تنهایی نوشیدن منطقی و متعادل آن هیچگونه ضرری برای شما نخواهد داشت، علاوه بر آن فواید بسیاری نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

مشکلی که شاید در هنگام نوشیدن قهوه پیش بیاید استفاده از افزودنی هایی مانند شکر، قند، شیر و خامه می باشد که اگر مقدار آنها زیاد باشد برای شما نتایج بدی به همراه خواهد داشت.

به همین خاطر در بین گزینه های موجود می توان قهوه سیاه را یکی از بهترین گزینه ها از لحاظ سلامت معرفی کرد که هیچ گونه افزودنی به آن اضافه نمی شود و از این لحاظ بسیار سلامت است.

3. قهوه خوب برای صبحانه

قهوه صبحانه

موردی بعدی به سراغ معرفی بهترین گزینه هایی که برای نوشیدن قهوه در صبح شما می توانید استفاده کنید میریم.

در واقع شما دو نوع انتخاب برای اینکار خواهید داشت، اول اینکه اگر مایل هستید که صبح ها قهوه بدون افزدونی بخورید بهترین گزینه برای اینکار استفاده از قهوه فرانسه می باشد که کافئین خود را کمی طولانی تر آزاد می کند و باعث می شود که برای بیدار شدن یک سیر متعادل و خوبی را طی کنید.

اما اگر در مورد این قضیه یک نگاه کوتاه به کشور ایتالیا که جز حرفه ای ترین کشورهای قهوه خور دنیا می باشد بیاندازیم متوجه می شویم که در این کشور استفاده از لاته و کاپوچینو برای صبح ها بهترین گزینه می باشد.

دلیل آن هم مشخص است، اضافه کردن شیر به قهوه برای قهوه صبحگاهی یک گزینه ایده آل و فوق العاده را تشکیل می دهد و توصیه می کنیم حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید و از یک قهوه خوب لذت ببرید.

4. گزینه عالی برای تولید انرژی

امروزه استفاده نوشابه های انرژی زا بسیار رایج شده است و خیلی از افراد به دنبال پیدا کردن نوشیدنی هایی می باشند که بیشترین انرژی را برایشان به ارمغان بیاورد.

در بین قهوه های جهان قهوه آرزوی مرگ را می توان از لحاظ کافئین قوی ترین گزینه معرفی کرد که می تواند یک انرژی عجیبی برای شما به ارمغان بیاورد.

البته فراموش نکنید استفاده زیاد و بیش از اندازه از این قهوه می تواند خطراتی برای سلامتی شما نیز به همراه داشته باشد.

اما اگر دنبال یک گزینه ساده تر و در دسترس تر برای کسب انرژی در طول روز می باشید باز هم اسپرسو می تواند برای شما یک قهوه خوب به حساب بیاید که شما را برای تامین انرژی روزانه و فعالیت های شما آماده نگه دارد.

5. قهوه خوب برای جوان تر ماندن

قهوه خوب

شاید موضوعی که خیلی از افراد و مخصوصا خانم ها به دنبال آن می باشند کشف گزینه هایی برای جلوگیری از پیری و کمک به جوان ماندن می باشد و تحقیقات بسیار گسترده ای در جهان برای کشف عوامل تاثیر گذار در این موضوع می باشد.

احتمالاً در جریان هستید که داروها و موارد بسیاری برای اینکار معرفی شده است اما باید گفت که استفاده از یک قهوه خوب می تواند نقش بسیار مهمی برای این موضوع داشته باشد.

اینکه بخواهیم بهترین قهوه را برای جوان کردن افراد معرفی کنیم کمی موضوع اشتباهی می باشد، بلکه تحقیقات نشان داده که نوشیدن قهوه مداوم و در عین حال متعادل می تواند کمی بسیار زیادی برای جلوگیری از پیری افراد داشته باشد.

6. خوشمزه ترین قهوه

اگر دیدگاه شما از قهوه خوب یک قهوه خوشمزه می باشد باید بگوییم این موضوع بسیار سلیقه ای می باشد و ما به طور قطع نمی توانیم به شما بگوییم که چه قهوه ای را دوست خواهید داشت اما می توانیم برای شما بر اساس آمارها بگوییم که بیشتر مردم چه سلیقه ای دارند.

به طور کلی می توان گفت پر مصرف ترین قهوه ها کاپوچینو و لاته می باشد در حالی که خیلی از افراد فکر کی کنند اسپرسو باید یکی از گزینه ها باشد ولی آمار نشان می دهد که اسپرسو از لحاظ محبوبیت در رتبه سوم قرار می گیرد.

اما اگر از افرادی می باشید که شکلات را خیلی دوست دارید به طور قطع قهوه موکا می تواند برای شما بهترین گزینه انتخابی باشد، ترکیب قهوه و شکلات توانسته یک قهوه خوب و ایده آل را ایجاد کند.

7. قهوه خوب برای کاهش وزن

در قسمت های قبل توضیح دادیم که وقتی قهوه خریداری شده ما بیشتر از دانه های روبوستا باشد دارای کافئین بیشتری می باشد، که البته فراموش نکنیم که دانه های عربیکا درسته که کافئین کمتری دارند ولی از لحاظ خوشمزه بودن کیفیت بالاتری دارند و قهوه خوبی می باشند و به همین خاطر قیمت بالاتری هم دارند.

اگر شما کاهش وزن و لاغری خودتان می باشید یک قهوه خوب برای شما قهوه ای می باشد که کافئین آن بالاتر باشد و به همین خاطر سعی کنید گزینه ای خریداری کنید که درصد روبوستای آن بیشتر باشد.

8. بهترین قهوه برای مجالس

کاپوچینو خانوادگیدر آخرین مورد هم باید بگوییم که اگر شما دنبال یک گزینه ایده آل برای مجالس و میهمانی های خود می باشید و می خواهید یک قهوه خوب را انتخاب کنید قهوه ترک و فرانسه گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشند.

فراموش نکنید در تهیه و آماده کردن یک قهوه ترک خوب شما کار راحتی پیش رو خواهید داشت ولی مهمترین عاملی که در کیفیت کار شما تاثیر گذار خواهد بود استفاده و خرید قهوه ترک درجه یک می باشد و این مواد اولیه شما می باشد که می تواند نتیجه کار شما را خوب کند و به نوعی باعث شود یک پذیرایی عالی از میهمانان خود داشته باشید.

ما در اینجا سعی کردیم تمام موارد نکاتی که شاید شما در موقع استفاده از قهوه خوب مد نظرتان می باشد را بررسی کنیم. اما اگر خواسته شما با این موارد متفاوت بوده است حتما در قسمت کامنت ها بیان کن تا راهنماییتون کنیم.

 

0/5 (0 نظر)

پرسش ، پاسخ ، دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Play All Replay Playlist Replay Track Shuffle Playlist Hide picture